Viktigt information om Mina Sidor

Mina Sidor visar enbart ärenden som skickas in via plattformen.  I vissa e-tjänster skickas ärendet vidare till en annan plattform, återkoppling sker då via instruktioner i e-tjänsten eller det mail du får för att bekräfta att ditt ärende skickats in.

 

Vilka webbläsare fungerar e-tjänsterna i?

E-tjänsterna visas allra bäst i en modern webbläsare, t.ex. Chrome eller Microsoft Edge.

 

Hur hanterar vi dina personuppgifter? 

Järfälla kommun följer den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR). Klicka på följande länk för närmare information: Detaljerad information om hur vi behandlar de uppgifter du lämnar och dina rättigheter. 

 

Varför måste jag logga in eller signera med e-legitimation?

Kommunen måste vara säker på vem det är som skickar in uppgifter. I det vanliga livet använder du ditt körkort eller ID-kort när du ska legitimera dig. På Internet använder du i stället din e-legitimation. Den visar att du är just du i din kontakt med myndigheter, kommuner, organisationer och företag på Internet.

 

Hur skaffar jag en e-legitimation?

Du skaffar din e-legitimation från din bank eller från Telia.

E-legitimationen kan ha olika namn beroende på vem som ger ut den. Du kan läsa mer på webbplatsen www.e-legitimation.se.

Om du har problem med nedladdning eller installation av din e-legitimation ska du kontakta kundtjänst där du erhållit din e-legitimation:

 

Jag har problem med att logga in i tjänsten. Vad ska jag göra?

Du ska i första hand testa e-legitimationen. Lyckas du inte gå igenom testet ska du vända dig till banken som utfärdat e-legitimationen.

 

Hur kan jag betala?

Betalningsmetoder varierar beroende på e-tjänst, dessa kan inkludera kort eller Swish via Nordea Connect, eller faktura.